Har du brug for at tale med en psykolog?

Tag til Psykolog i København – måske det kan hjælpe dig med at blive klogere på dig selv 

At tage til psykolog er ikke kun noget, man behøver at gøre hvis man har det skidt. Man kan også gøre det, for at blive klogere på sig selv og sine tanker omkring nogle problemer, man gerne vil have ud eller løst. Du kan med Psykolog København få den rette hjælp, til at arbejde med dig selv og få nogle værktøjer med dig på vejen. 

Det kan være at du lever i en travl hverdag, at parforholdet ikke spiller, at du har været udsat for nogle ting, lever i en depression, angst eller ensomhed. Ja. Der kan være en del grunde til, at man bør opsøge en psykolog. 

Med f.eks. Parterapi jan man fortælle hinanden, hvordan man har det det i forholdet og finde ud af om en skilsmisse er det rette for jer, eller om i bare har haft behov for at afklare situationen eller de konflikter der dukker op i hverdagen.  Det kan være i bare har brug for at få gnisten tilbage, da i gerne vil redde jeres forhold og stadig ser nogle gode muligheder for at blive sammen. 

Hvis i dog vælger den anden udvej – nemlig skilsmissen, kan i få hjælp til de praktiske ting og få talt om bruddet samt hvordan i kan arbejde sammen og særligt hvis i også har børn sammen. 

I kan både arbejde med hinanden, men hos en psykolog kan man også arbejde med sig selv. Du får værktøjer til, hvordan du kan arbejde og særligt vil det hjælpe dig, som måske har haft en stresset og travl hverdag eller lider af angst og depression. Corona har lige været over os og er det stadig. Her tror jeg, at mange mennesker ville have godt af den slags værktøjer. For hverdagen har ændret sig, og vi er nødt til at acceptere verden som den er, selvom vi ikke bryder os om det og lider et kæmpe afsavn. Her kan en psykolog virkelig være en god løsning. 

Et par andre råd for at få det bedre i hverdagen er: 

  • Sov! Få 7-9 timers sammenhængene søvn, hver dag. 
  • hvil dig i 20 minutter og lav nogle meditationsøveser – dine tanker må ikke styre dig. 
  • Forsøg at strække ud ved at lave forskellige øvelser hver dag og evt. noget yoga.
  • Skriv dagbog og skriv de ting ned, som du i hverdagen tager forgivet.
  • Gå en tur hver dag. Det behøver ikke være en lang tur, men forsøg uanset vejret, at få noget frisk luft og ilt til hjernen. 

Læs også En hjælpende hånd til din psyke hos 1nyhed.dk.

Leave a comment