Tre tips til SEO optimeringen

Hvis du efterhånden har fået øjnene op for SEO og vigtigheden af selsamme, så er det aldrig for sent at samle arbejdsopgaven op og begynde at optimere din egen webshop eller virksomhed. 

Vi har samlet tre gode tips til at komme i gang med optimeringen, så du har en klar idé om hvordan du bedst kommer i gang og hvordan du griber hele processen bedst an, så du ikke behøver at gøre det igen senere – tid sparet er tid vundet som man siger. 

  1. Du skal starte med din søgeordsanalyse.
    Hvis du ikke starter din optimering med en søgeordanalyse, så kan du på ingen måde være sikker på, hvad det er egentligt er for nogle ord, du skal fokusere på. 

    For at stille et godt eksempel op, så kan det godt være at du sælger træborde, men hvis det er det eneste ord du bruger til at fange potentielle kunder ind i butikken og flere mennesker bruger ordet plankebord – så mister du en masse potentielle kunder allerede der. 

    Det SEO handler om, er nemlig at tilfredsstille søgemaskinerne (primært google, da de står for 95% af alle søgninger online) og hvis du tilfredsstiller den tilstrækkeligt får du en god placering på søgemaskinen, hvilket er lig med mere organisk trafik – noget de fleste virksomhed- og webshopejere gerne vil have. 

  2. Når du har fået identificeret søgeordene kommer næste trin: tekstforfatteriet
    Nu skal alt dit indhold kigges på, og det nytter ikke bare at kaste søgeordet ind et par gange og så er det fint – hele din hjemmeside skal renoveres, det gælder dine tekster, billeder, videoer og interaktive elementer. Dine sidder skal være lange, mellem 700 og 1.000 ord, men gerne længere. 

    Du skal være OBS på dine titler og undertitler og implementering af søgeord i dem. I kategoriseringen og vurderingen af din hjemmeside lægger google meget vægt på hvad der står i titlerne og undertitlerne – den vurderer nemlig at teksten der står i titlerne er vigtigere end meget af det andet indhold. 

  3. Arbejd med at bibeholde dine kunder på siden med: video
    Når google vurderer din side vurderer den også din evne til at bibeholde dine potentielle kunder på din side – det hedder dvæletiden. En rigtig god måde at øge dvæletiden er at have videoer og andet mere tidskrævende elementer end tekst på din side – hvis du har en lang og fængende video, kan du bibeholde dine kunder i mange minutter. 

Læs meget mere om SEOvaekst.dk på dette link